söndag 21 februari 2010

Svart sol.

Igår var det Abyssenfest. Vi minglade lite till och med. Sprit, kvinnor och idioter var temat tror jag. Joel vägrade köpa falafel till mig, det aset. Tror bestämt att jag ska sy fast hans punghår i hans ögon.

Idag har Abyssen ångest, precis som alla dagar. Kaffe och cigaretter till frukost i vanlig ordning. Folk säger att det inte är så bra för en men folk kan dra åt helvete.

Sänder de inte från de speciella olympiska spelen? Kälkhockey är nämnligen mycket roligare än vanlig hockey. Undrar om det finns expertkommentatorer i kälkhockey.

Vi är Abyssen, med snabba skor och vassa armbågar dundrar vi fram över prärien.

Vart är planeten Sverige på väg? Punkare blir svenssons med radhus och ungar. Industriarbetare röstar borgerligt. Nazister på väg in i riksdagen. För helvete, vad hände med vänsterrörelsen? På den gamla goda tiden hade det blivit revolution för längesen. Men jag antar att vänsterrörelsen, precis som alla andra, är rädda för Maud Olofsson. Jag förstår det, det är lätt att förväxla henne med en noshörning och noshörningar är ju livsfarliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar